Gezinsoverzichten

Versie 23 Juni, 2020

Andreas Hilckens, pachter en landbouwer, gedoopt te Roggel op 13 april 1721, overleden te Neer op 12 november 1797, zoon van Henricus Hillekens en Leonora Gerarts.


Hij is getrouwd rond 1748 voor de kerk met
Petronilla Maesen, rentenierster, geboren rond 1721, overleden te Neer op 11 maart 1805, dochter van Simon Maessen en Clara Timmermans.

Uit dit huwelijk:
  • 1 : Maria Clara, gedoopt te Neer op 17 februari 1749, overleden te Heythuysen op 22 april 1793.
    Zij is getrouwd te Neer op 13 januari 1772 voor de kerk met Bernardus Geenen, herbergier en landbouwer, gedoopt te Neer op 7 mei 1750, wonende aldaar en te Heythuysen, overleden aldaar op 1 maart 1813, zoon van Teodorus Geenen en Goedefrida Wagemans.
    (Hij is later getrouwd te Heythuysen op 30 april 1802 met Agnes Gijsen, gedoopt te Roggel op 14 juni 1773, wonende te Heythuysen en te Roggel, overleden te Heythuysen op 12 december 1829, dochter van Wilhelmus Gijsen en Johanna Hillekens. (Zij is later getrouwd te Heythuysen op 9 februari 1819 met Antonius Scheres, akkerman, gedoopt te Neer op 30 maart 1750, wonende te Neer op Brumhold, overleden te Roggel op 5 mei 1835, zoon van Joannes Sceres en Catarina Gerets. (Hij is eerder getrouwd te Neer op 24 november 1777 voor de kerk met Gertrudis Arets, landbouwster, gedoopt te Neer op 2 september 1753, wonende te Neer op Brumhold, overleden te Neer op 18 april 1813, dochter van Petrus Arets en Johanna Berben.)))
  • 2 : Henricus, pachter, gedoopt te Neer op 22 februari 1751, overleden te Millen (D) op 5 september 1826.
    Hij is getrouwd te Kessel op 19 april 1780 voor de kerk met Joanna van Lier, gedoopt te Kessel op 23 november 1766, overleden te Herten op 13 augustus 1830, dochter van Henricus van Lier en Anna Michiels.
  • 3 : Simon, landbouwer, gedoopt te Neer op 22 februari 1753, wonende te Neer in de Steeg, ongehuwd overleden te Neer op 5 november 1831.
  • 4 : Leonora, gedoopt te Neer op 14 oktober 1754, overleden te Roermond op 9 februari 1822.
    Zij is getrouwd te Neer op 20 mei 1778 voor de kerk (1) met Jacobus Heijmans, pachter, geboren te Kessel, overleden te Roer onder Herten op 29 januari 1793, zoon van Petrus Heymans en Anna Michels.
    Zij is getrouwd te Herten op 17 januari 1794 voor de kerk (2) met Matthias Rosen, pachter, gedoopt te Swalmen op 2 april 1745, overleden te Roermond (Roer) op 12 maart 1800, zoon van Stephanus Rosen en Maria Meuters.
    (Hij was weduwnaar van Maria Elisabeth Meuren.)
  • 5 : Petronella, dagloonster, gedoopt te Neer op 4 oktober 1756, wonende te Neer op de Bergestraat, overleden te Swalmen op 9 maart 1837.
    Zij is getrouwd te Neer op 10 mei 1786 voor de kerk met Dionisius Vossen, landbouwer en molenaar, gedoopt te Neer op 22 november 1751, wonende te Neer op de Bergestraat, overleden te Neer op 13 maart 1809, zoon van Antonius Vossen en Hendrina Arets.
  • 6 : Catharina, gedoopt te Neer op 6 mei 1759, jong overleden aldaar op 19 juni 1759.
  • 7 : Petrus, gedoopt te Neer op 2 juli 1760, overleden aldaar op 24 september 1781.
  • 9 : Jacobus, landbouwer en raadslid gemeente Neer, gedoopt te Neer op 8 september 1765, wonende te Neer in de Steeg, overleden te Neer op 29 augustus 1830.
    Hij is getrouwd te Neer op 13 oktober 1790 voor de kerk (1) met Maria Geenen, gedoopt te Neer op 27 september 1765, wonende te Neer in de Steeg, overleden te Neer op 13 mei 1795, dochter van Leonardus Geenen en Maria aen de Boem.
    Hij was gehuwd (2) met Petronilla Michels, landbouwster, gedoopt te Kessel op 9 februari 1761, wonende te Neer in de Steeg, overleden te Neer op 17 december 1819, dochter van Pieter Michiels en Agnes Heymans.
    Hij is getrouwd te Neer op 30 april 1821 (3) met Maria Boonen, akkervrouw en landbouwster, gedoopt te Buggenum op 24 september 1766, wonende aldaar en te Neer in de Steeg, overleden te Neer op 28 november 1834, dochter van Henricus Boonen en Emerentia Wilms.
    (Zij is eerder getrouwd te Helden op 31 mei 1798 voor de kerk met Godefridus Wagemans, dagloner, gedoopt te Neer op 13 juli 1765, wonende te Buggenum, overleden aldaar op 24 april 1818, zoon van Nicolaus Martinus Wagemans en Maria Nijssen.)
  • 10 : Antonius, gedoopt te Neer op 22 februari 1768.



Gebruik van de gegevens
Het wordt aanbevolen overgenomen persoonsgegevens te controleren aan de hand van de originele akten van de burgerlijke stand. De auteur kan fouten hebben gemaakt en ook is gebruik gemaakt van enkele “secundaire bronnen” die fouten kunnen bevatten!
Gezinnen soms onvolledig
De vermelde gezinnen hoeven niet altijd compleet te zijn: kinderen, die geboren zijn buiten Leudal zijn niet in alle gevallen opgenomen. Om problemen te vermijden met de Algemene Verordering Gegevensbescherming (AVG) zijn ook de personen die geboren zijn na 1918 en van wie ons geen overlijdensdatum bekend is, NIET opgenomen in de gezinsoverzichten. Ook zijn van die personen eventuele huwelijksgegevens vooraf uit het bestand verwijderd om te voorkomen dat een eventuele partner vermeld wordt als gehuwd met een onbekende persoon!
Privacy/ fout gevonden/ opmerking
Heeft u een onjuiste informatie gevonden of mist u iemand, neem dan contact op met OOS NAER. Klik hier voor contact »
« Terug naar de hoofdpagina