Gezinsoverzichten

Versie 23 Juni, 2020

Maria Veugeleers, overleden te Neer op 3 juni 1788, dochter van Joannes Veugelers en Catharina Puts.


Zij is getrouwd te Neer op 7 november 1754 voor de kerk met
Joannes Arets, gedoopt te Neer op 24 juli 1724, overleden aldaar op 18 januari 1781, zoon van Leonardus Arets en Cornelia Sloets.
(Hij was weduwnaar van Joanna Verheggen, gedoopt te Neer op 24 augustus 1711, overleden aldaar op 16 augustus 1754, dochter van Joannes Verreggen en Helena Sems.)

Uit dit huwelijk:
  • 1 : Joannes, gedoopt te Neer op 29 oktober 1755, jong overleden aldaar op 27 november 1755.
  • 2 : Cornelius, dagloner en arbeider, gedoopt te Neer op 6 januari 1757, wonende aldaar, overleden aldaar op 23 juni 1806.
    Hij is getrouwd te Linne rond 1787 voor de kerk met Helena van Buggenum, dagloonster, geboren te Linne op 6 december 1756, wonende te Neer, overleden aldaar op 9 september 1829, dochter van Henry van Buggenum en Margueriete Ertkamp.
    (Zij is later getrouwd te Neer op 15 juni 1807 met Laurens Veugelers, dagloner, geboren te Kessenich (B) op 4 december 1735, wonende te Neer, zoon van Leonard Veugelers en Elisabeth Stroux. Zij was later gehuwd met Laurent van Geven, landbouwer, geboren te Kessenich (B), wonende te Neer, overleden aldaar op 28 december 1812.)
  • 3 : Joanna, gedoopt te Neer op 17 juli 1759.
  • 4 : Catharina, landbouwster, gedoopt te Neer op 12 februari 1762, wonende te Neer in het Venne, overleden te Neer op 28 februari 1806.
    Zij is getrouwd te Neer op 20 november 1785 voor de kerk (1) met Teodorus Struis, gedoopt te Neer op 10 april 1724, overleden aldaar op 18 juli 1788, zoon van Gerardus Strous en Johanna aen den Boem.
    (Hij is eerder getrouwd te Neer op 24 april 1755 voor de kerk met Anna Kijsers, gedoopt te Neer op 15 november 1713, overleden aldaar op 22 maart 1785, dochter van Petrus Kijsers en Elisabetha Verheggen.)
    Zij is getrouwd te Neer op 14 april 1796 voor de kerk (2) met Jacobus Wagemans, landbouwer en dagloner, gedoopt te Neer op 19 maart 1749, wonende te Neer in het Venne, overleden te Neer op 10 maart 1809, zoon van Wulhelmus Wagemans en Anna Schreurs.
    (Hij is eerder getrouwd te Neer op 17 juni 1779 voor de kerk met Joanna Buijsers, gedoopt te Neer op 10 december 1748, wonende aldaar, overleden aldaar op 18 augustus 1795, dochter van Joannes Beusers en Peternella aen de Boem.)
  • 5 : Helena, gedoopt te Neer op 26 mei 1766, ongehuwd overleden aldaar op 15 juli 1791.



Gebruik van de gegevens
Het wordt aanbevolen overgenomen persoonsgegevens te controleren aan de hand van de originele akten van de burgerlijke stand. De auteur kan fouten hebben gemaakt en ook is gebruik gemaakt van enkele “secundaire bronnen” die fouten kunnen bevatten!
Gezinnen soms onvolledig
De vermelde gezinnen hoeven niet altijd compleet te zijn: kinderen, die geboren zijn buiten Leudal zijn niet in alle gevallen opgenomen. Om problemen te vermijden met de Algemene Verordering Gegevensbescherming (AVG) zijn ook de personen die geboren zijn na 1918 en van wie ons geen overlijdensdatum bekend is, NIET opgenomen in de gezinsoverzichten. Ook zijn van die personen eventuele huwelijksgegevens vooraf uit het bestand verwijderd om te voorkomen dat een eventuele partner vermeld wordt als gehuwd met een onbekende persoon!
Privacy/ fout gevonden/ opmerking
Heeft u een onjuiste informatie gevonden of mist u iemand, neem dan contact op met OOS NAER. Klik hier voor contact »
« Terug naar de hoofdpagina