Gezinsoverzichten

Versie 15 maart, 2019

Alexandrina Felicitas van Holthuijsen, koopvrouw, geboren te Echt op 13 januari 1792, overleden te Neeritter op 17 mei 1873, dochter van Jusitanus Emanuel van Holthuijsen en Elisabeth Meerten.


Zij is getrouwd te Echt op 22 oktober 1812 (1) met
Jan Hendrik Joors, geboren te Hasselt (B) op 2 juli 1785, overleden te Susteren op 26 juli 1821.

Uit dit huwelijk:
  • 3 : Paulina Carolina, geboren te Susteren op 21 februari 1821, overleden te Wessem op 30 mei 1889.
    Zij is getrouwd te Neeritter op 15 april 1853 (1) met Karel Frans Willem Schotte, slotenmaker, geboren te Herstal (B) op 8 juni 1813, overleden te Roermond op 8 maart 1870, zoon van Francis Schotte en Maria Anna Francotteij.
    Zij is getrouwd te Neeritter op 5 april 1872 (2) met Leonard van Gnabeth, winkelier, geboren te Susteren op 13 januari 1824, overleden te Elsloo op 26 november 1903, zoon van Lambert van Gnabeth en Gertrudis Mostard.
    (Hij is eerder getrouwd te Wessem op 20 juni 1848 met Maria Cornelia Kreps, geboren te Wessem op 12 mei 1820, overleden aldaar op 7 augustus 1869, dochter van Joannes Henricus Franciscus Kreps en Maria Anna Valkenborgh.)

Zij is getrouwd te Neeritter op 9 november 1826 (2) met
Aloijsius Wilhelmus Engelbertus Tulleners, gemeentesecretaris, tabakshandelaar en winkelier, geboren te Thorn rond 1782, overleden te Neeritter op 14 september 1830, zoon van Antoine Joseph Theodor Tulleners en Francisca Margaretha Broeckhoff.
(Hij is eerder getrouwd te Baexem op 6 april 1812 met Maria Gertrudis Berben, blauwverfster, geboren te Baexem rond 1787, overleden te Neeritter op 16 februari 1826, dochter van Pierre Berben en Agnes Gerats.)

Uit dit huwelijk:
  • 4 : Aloijsius Franciscus Hubertus, geboren te Neeritter op 14 maart 1828, overleden aldaar op 14 januari 1857.
    Hij is getrouwd te Neeritter op 29 augustus 1850 met Catharina Elisabeth Hubertina van de Port, dienstmeid en kleermaakster, geboren te Neeritter op 16 mei 1829, dochter van Henricus van de Port en Maria Helena Daniels.
    (Zij is later getrouwd te Brussel (B) op 4 september 1865 met Francois van Muylder, huisschilder, geboren te Brussel (B) op 13 maart 1820, overleden op 5 mei 1868, zoon van Jean van Muylder en Catherine Meert. (Hij was weduwnaar van Marie Jeanne van Geite, overleden op 7 maart 1853.) Zij is later getrouwd te Brussel op 3 juni 1876 met Médard Francois Corneille Claeys, kleermaker, geboren te Hoogstraten (B) op 5 januari 1843, zoon van Charles Louis Claeys en Isabella Schallier.)



Gebruik van de gegevens
Het wordt aanbevolen overgenomen persoonsgegevens te controleren aan de hand van de originele akten van de burgerlijke stand. De auteur kan fouten hebben gemaakt en ook is gebruik gemaakt van enkele “secundaire bronnen” die fouten kunnen bevatten!
Gezinnen soms onvolledig
De vermelde gezinnen hoeven niet altijd compleet te zijn: kinderen, die geboren zijn buiten Leudal zijn niet in alle gevallen opgenomen. Om problemen te vermijden met de Algemene Verordering Gegevensbescherming (AVG) zijn ook de personen die geboren zijn na 1918 en van wie ons geen overlijdensdatum bekend is, NIET opgenomen in de gezinsoverzichten. Ook zijn van die personen eventuele huwelijksgegevens vooraf uit het bestand verwijderd om te voorkomen dat een eventuele partner vermeld wordt als gehuwd met een onbekende persoon!
Privacy/ fout gevonden/ opmerking
Heeft u een onjuiste informatie gevonden of mist u iemand, neem dan contact op met OOS NAER. Klik hier voor contact »
« Terug naar de hoofdpagina