Gezinsoverzichten

Versie 23 Juni, 2020

Quirinus Steuten, landbouwer en landman, geboren te Nederweert op 2 juni 1769, wonende te Heythuysen, te Roggel en te Neer, overleden aldaar op 2 april 1847, zoon van Antoine Steuten en Gertrude Broens.


Hij is getrouwd te Roggel op 15 september 1789 voor de kerk (1) met
Hendrina Baetsen, landbouwster, gedoopt te Roggel op 28 oktober 1771, wonende te Heythuysen en te Roggel, overleden aldaar op 9 augustus 1814, dochter van Johannes Baetsen en Wilhelmina Baetsen.

Uit dit huwelijk:
  • 1 : Antoinette, landbouwster, geboren te Nederweert op 25 januari 1791, wonende te Roggel, overleden te Meijel op 7 oktober 1841.
    Zij is getrouwd te Roggel op 3 februari 1819 met Mathias Vossen, landbouwer, gedoopt te Roggel op 12 december 1778, wonende aldaar, overleden te Meijel op 23 september 1823, zoon van Johannes Vossen en Wilhelmina Vrencken.
  • 2 : Wilhelmina, gedoopt te Roggel op 29 september 1793, overleden aldaar op 23 januari 1794.
  • 3 : Wilhelmina, geboren te Roggel rond 1795, overleden aldaar op 27 februari 1796.
  • 4 : Joannes, gedoopt te Roggel op 25 januari 1797, wonende aldaar, overleden aldaar op 15 januari 1870.
  • 5 : Gertrudis, dienstmeid, geboren te Roggel op 31 december 1799, overleden te Nederweert op 22 augustus 1874.
    Zij is getrouwd te Meijel op 26 juli 1837 met Wilhelmus Calers, akkerman en landbouwer, gedoopt te Roggel op 25 mei 1793, wonende aldaar, overleden te Nederweert op 14 maart 1875, zoon van Johannes Kaelers en Maria Bosch.
    (Hij is eerder getrouwd te Roggel op 22 mei 1822 met Cornelia Vrencken, landbouwster, gedoopt te Roggel op 24 april 1796, wonende aldaar, overleden aldaar op 4 november 1830, dochter van Henricus Vrencken en Joanna Houben.)
  • 6 : Wilhelmina, geboren te Roggel op 22 november 1802, wonende te Neer in de Steeg, overleden te Neer op 30 mei 1850.
    Zij is getrouwd te Neer op 24 april 1838 met Gerardus aen den Boom, dagloner, landbouwer en soldaat van Napoleon 130e reg. infanterie, gedoopt te Neer op 16 december 1790, wonende te Neer op Hanssum en te Neer in de Steeg, overleden te Neer op 2 april 1851, zoon van Petrus aen den Boom en Anna Gerits.
    (Hij is eerder getrouwd te Neer op 24 april 1817 met Sophia Elisabeth Geenen, landbouwster, gedoopt te Neer op 6 december 1788, wonende te Neer op Hanssum en te Neer in de Steeg, overleden te Neer op 5 april 1835, dochter van Jacobus Geenen en Matthia van Baexen.)
  • 7 : Mathea, landbouwster, geboren te Roggel op 27 maart 1805, ongehuwd overleden te Meijel op 8 januari 1871.
  • 8 : Jeanne Catherine, dienstmeid en landbouwster, geboren te Heythuysen op 17 februari 1808, overleden te Meijel op 9 oktober 1878.
    Zij is getrouwd te Meijel op 18 april 1842 met Henri Geris, landbouwer, geboren te Meijel op 11 mei 1809, overleden aldaar op 31 januari 1851, zoon van Geoffroi Gerits en Jeanne Thijssen.
  • 10 : Godefroi, geboren te Roggel op 28 januari 1814, wonende aldaar, overleden aldaar op 29 januari 1814.

Hij is getrouwd te Roggel op 25 november 1818 (2) met
Lucia Hillekens, dagloonster, gedoopt te Roggel op 16 januari 1777, wonende aldaar, overleden aldaar op 25 december 1841, dochter van Laurentius Hillekens en Catherina Caelers.
(Zij was weduwe van Pierre van Empen, landbouwer, geboren te Achel (B) rond 1770, wonende te Roggel, overleden aldaar op 30 augustus 1817.)

Uit dit huwelijk:
  • 11 : Catharina, dienstmeid en arbeidster, geboren te Roggel op 26 april 1820, wonende aldaar, overleden te Haelen op 22 januari 1895.
    Zij is getrouwd te Roggel op 16 april 1849 (1) met Jean Scheepers, handelaar, geboren te Roggel op 8 april 1818, wonende aldaar, overleden aldaar op 15 december 1879, zoon van Johannes Scheepers en Petronella Janssen.
    Zij is getrouwd te Roggel op 11 oktober 1880 (2) met Mathieu Veugelaers, dienstknecht, dagloner en arbeider, geboren te Nunhem op 22 maart 1817, overleden te Haelen op 21 november 1892, zoon van Jacobus Veugelers en Wilhelmina Mertens.
    (Hij is eerder getrouwd te Neer op 12 mei 1843 met Geertruide Jacobs, naaister, geboren te Neer op 30 november 1811, wonende te Neer op Kinkhoven, overleden te Neer op 20 oktober 1877, dochter van Wilhelmus Jacobs en Matthia Smolders.)



Gebruik van de gegevens
Het wordt aanbevolen overgenomen persoonsgegevens te controleren aan de hand van de originele akten van de burgerlijke stand. De auteur kan fouten hebben gemaakt en ook is gebruik gemaakt van enkele “secundaire bronnen” die fouten kunnen bevatten!
Gezinnen soms onvolledig
De vermelde gezinnen hoeven niet altijd compleet te zijn: kinderen, die geboren zijn buiten Leudal zijn niet in alle gevallen opgenomen. Om problemen te vermijden met de Algemene Verordering Gegevensbescherming (AVG) zijn ook de personen die geboren zijn na 1918 en van wie ons geen overlijdensdatum bekend is, NIET opgenomen in de gezinsoverzichten. Ook zijn van die personen eventuele huwelijksgegevens vooraf uit het bestand verwijderd om te voorkomen dat een eventuele partner vermeld wordt als gehuwd met een onbekende persoon!
Privacy/ fout gevonden/ opmerking
Heeft u een onjuiste informatie gevonden of mist u iemand, neem dan contact op met OOS NAER. Klik hier voor contact »
« Terug naar de hoofdpagina