Gezinsoverzichten

Versie 23 Juni, 2020

Gertrudis Schepers, landbouwster, gedoopt te Neer op 17 januari 1747, wonende te Neer in het Dorp, overleden te Neer op 4 mei 1826, dochter van Lambertus Schepers en Anna Maria Beurskens.


Zij is getrouwd te Neer op 6 mei 1773 voor de kerk met
Joannes Veugelers, landbouwer, gedoopt te Neer op 24 maart 1746, wonende te Neer in het Dorp, overleden te Neer op 8 januari 1798, zoon van Martinus Veugelers en Margrieta Gielen.

Uit dit huwelijk:
  • 1 : Lambertus, smid, slotmaker en landbouwer, gedoopt te Neer op 27 mei 1774, wonende te Neer in het Venne, overleden te Neer op 26 januari 1846.
    Hij is getrouwd te Neer op 16 oktober 1806 met Joanna Verstegen, dienstmeid en landbouwster, gedoopt te Neer op 1 december 1776, wonende te Neer in het Venne, overleden te Neer op 21 februari 1843, dochter van Petrus Versteegen en Margarieta van Lier.
  • 2 : Rutgerus, brouwer, herbergier en landbouwer, gedoopt te Neer op 8 januari 1776, wonende te Neer in het Dorp en te Neer in de Steeg, overleden te Neer op 9 juli 1827.
    Hij is getrouwd te Neer op 16 september 1802, getrouwd aldaar op 6 september 1802 voor de kerk (1) met Joanna Spee, herbergierster en landbouwster, gedoopt te Neer op 29 maart 1773, wonende te Neer in het Dorp, overleden te Neer op 6 juni 1815, dochter van Gerlacus Spee en Margarieta Wagemans.
    Hij is getrouwd te Neer op 9 mei 1816 (2) met Gertruda Tonglet, dienstmeid, gedoopt te Roggel op 20 augustus 1787, wonende te Neer in de Steeg, overleden te Neer op 3 mei 1852, dochter van Ludovicus Tonglet en Mathea aen den Bosch.
  • 3 : Joannes, gedoopt te Neer op 27 december 1777, wonende te Neer in de Steeg, overleden te Neer op 28 maart 1818.
    Hij is getrouwd te Neer op 14 april 1807 met Wilhelmina Geenen, akkervrouw, gedoopt te Neer op 8 mei 1782, wonende te Neer in de Steeg, overleden te Neer op 14 juli 1822, dochter van Jacobus Geenen en Matthia van Baexen.
    (Zij is eerder getrouwd te Neer op 18 november 1802, getrouwd aldaar op 18 november 1802 voor de kerk met Joannes Gerars, landbouwer, gedoopt te Neer op 10 november 1777, wonende aldaar, overleden aldaar op 10 september 1804, zoon van Joannes Geridts en Catharina Schoenmakers.)
  • 4 : Margarita, gedoopt te Neer op 2 maart 1781, overleden aldaar op 9 augustus 1783.
  • 5 : Wilhelmus, timmerman, gedoopt te Neer op 16 april 1783, wonende te Neer bij de Hammermolen, overleden te Neer op 28 maart 1853.
    Hij is getrouwd te Kessel op 5 mei 1814 met Maria Ida Hendrix, landbouwster, geboren te Kessel rond 1787, wonende te Neer bij de Hammermolen, overleden te Neer op 1 mei 1856, dochter van Bernard Hendrix en Petronella Joosten.
  • 6 : Maria, gedoopt te Neer op 16 mei 1785, ongehuwd overleden aldaar op 11 april 1837.
  • 7 : Margarita, landbouwster, gedoopt te Neer op 19 februari 1788, wonende te Neer op de Bergestraat, overleden te Neer op 25 december 1828.
    Zij is getrouwd te Neer op 28 april 1813 met Henricus Vestjens, landbouwer, gedoopt te Neer op 4 december 1786, wonende te Neer op de Bergestraat, overleden te Neer op 13 juli 1839, zoon van Godefridus Vestiens en Henrica Heijnen.
    (Hij is later getrouwd te Neer op 28 juli 1830 met Gertrudis Berben, dienstmeid, gedoopt te Roggel op 7 maart 1790, overleden te Neer op 20 december 1863, dochter van Wilhelmus Berben en Hendrina Houben. (Zij is later getrouwd te Neer op 17 juni 1846 met Aegidius van Dael, landbouwer, gedoopt te Neer op 10 januari 1772, overleden aldaar op 5 augustus 1850, zoon van Paulus van Dael en Maria Toskenai. (Hij is eerder getrouwd te Neer op 4 mei 1808 met Petronilla Nyssen, geboren te Baexem op 14 augustus 1758, wonende te Kessel, overleden te Neer op 13 april 1836, dochter van Jacobus Nijssen en Ida Ingenvelt. (Zij is eerder getrouwd te Heythuysen op 9 april 1799, getrouwd te Kessel op 9 april 1799 voor de kerk met Henricus Lutters, landbouwer, gedoopt te Neer op 12 juni 1759, wonende te Neer Engelmansstraat, overleden te Neer op 25 mei 1807, zoon van Henricus Lutters en Elisabetha Berben. (Hij is eerder getrouwd te Neer op 24 februari 1791 voor de kerk met Anna Keijsers, gedoopt te Neer op 4 april 1757, wonende te Neer Engelmansstraat, overleden te Neer op 4 maart 1799, dochter van Henricus Keysers en Johanna Voegels.)))))



Gebruik van de gegevens
Het wordt aanbevolen overgenomen persoonsgegevens te controleren aan de hand van de originele akten van de burgerlijke stand. De auteur kan fouten hebben gemaakt en ook is gebruik gemaakt van enkele “secundaire bronnen” die fouten kunnen bevatten!
Gezinnen soms onvolledig
De vermelde gezinnen hoeven niet altijd compleet te zijn: kinderen, die geboren zijn buiten Leudal zijn niet in alle gevallen opgenomen. Om problemen te vermijden met de Algemene Verordering Gegevensbescherming (AVG) zijn ook de personen die geboren zijn na 1918 en van wie ons geen overlijdensdatum bekend is, NIET opgenomen in de gezinsoverzichten. Ook zijn van die personen eventuele huwelijksgegevens vooraf uit het bestand verwijderd om te voorkomen dat een eventuele partner vermeld wordt als gehuwd met een onbekende persoon!
Privacy/ fout gevonden/ opmerking
Heeft u een onjuiste informatie gevonden of mist u iemand, neem dan contact op met OOS NAER. Klik hier voor contact »
« Terug naar de hoofdpagina