Gezinsoverzichten

Versie 15 maart, 2019

Hermannus Naus, landbouwer, geboren te Kessel rond 1756, overleden te Neer op 25 juni 1804, zoon van Joannes Naus en Joanna Beurskens.


Hij is getrouwd te Neer op 7 september 1783 voor de kerk met
Gertrudis Gubbels, landbouwster, gedoopt te Neer op 17 maart 1761, overleden aldaar op 9 maart 1807, dochter van Jacobus Gubbels en Helena Vossen.

Uit dit huwelijk:
  • 1 : Maria Veronica, gedoopt te Neer op 8 december 1783, overleden aldaar op 24 mei 1802.
  • 2 : Petronella, dienstmeid en dagloonster, gedoopt te Neer op 4 juni 1786, overleden te Helden op 12 december 1830.
    Zij is getrouwd te Helden op 21 april 1811 (1) met Gerard Feijen, dagloner, geboren te Helden op 18 april 1778, overleden aldaar op 29 januari 1814, zoon van Henry Feijen en Margarite Haenen.
    Zij is getrouwd te Helden op 5 april 1815 (2) met Petrus Scheers, akkerman, geboren te Helden, gedoopt op 23 februari 1790, overleden te Helden op 27 maart 1868, zoon van Silvester Scheers en Ursule Sijmons.
    (Hij is later getrouwd te Helden op 18 mei 1831 met Hendrina Gielen, akkervrouw.)
  • 4 : Jacobus, landbouwer en dagloner, gedoopt te Neer op 8 december 1791, overleden op 17 december 1865.
    Hij is getrouwd te Buggenum op 20 september 1814 (1) met Windelina Meerts, dienstbode en dagloonster, gedoopt te Maasniel op 19 december 1787, overleden te Neer op 30 augustus 1827, dochter van Jacobus Meers en Elisabeth Gijsbers.
    Hij is getrouwd te Neer op 29 april 1828 (2) met Helena Nijs, dienstmeid, gedoopt te Neer op 28 mei 1784, overleden aldaar op 3 oktober 1870, dochter van Joannes Nijs en Maria Stemkens.
  • 6 : Helena, dienstmeid en landbouwster, gedoopt te Neer op 16 november 1798, overleden te Haelen op 28 april 1875.
    Zij is getrouwd te Haelen op 27 april 1832 met Josephus Georges, dienstknecht, geboren te Grathem op 15 december 1791, overleden te Haelen op 3 augustus 1856, zoon van Joannes Wilhelmus Georges en Elisabeth Stappers.
  • 7 : Herman, metselaar en landbouwer, geboren te Neer op 4 april 1801, overleden aldaar op 14 november 1885.
    Hij is getrouwd te Neer op 1 februari 1826 met Margueritte Derix, dienstmeid en landbouwster, geboren te Neer op 8 juni 1804, gedoopt aldaar op 8 juni 1804, overleden aldaar op 4 maart 1854, dochter van Henricus Dirix en Catharina Winckelmolen.



Gebruik van de gegevens
Het wordt aanbevolen overgenomen persoonsgegevens te controleren aan de hand van de originele akten van de burgerlijke stand. De auteur kan fouten hebben gemaakt en ook is gebruik gemaakt van enkele “secundaire bronnen” die fouten kunnen bevatten!
Gezinnen soms onvolledig
De vermelde gezinnen hoeven niet altijd compleet te zijn: kinderen, die geboren zijn buiten Leudal zijn niet in alle gevallen opgenomen. Om problemen te vermijden met de Algemene Verordering Gegevensbescherming (AVG) zijn ook de personen die geboren zijn na 1918 en van wie ons geen overlijdensdatum bekend is, NIET opgenomen in de gezinsoverzichten. Ook zijn van die personen eventuele huwelijksgegevens vooraf uit het bestand verwijderd om te voorkomen dat een eventuele partner vermeld wordt als gehuwd met een onbekende persoon!
Privacy/ fout gevonden/ opmerking
Heeft u een onjuiste informatie gevonden of mist u iemand, neem dan contact op met OOS NAER. Klik hier voor contact »
« Terug naar de hoofdpagina